Sağlık Durumu İyi...
  Usta Gazeteciden Sevindiren Haber....
  Günay, Anjiyo Alındı....
  Zonguldak Limanı'nda Yangın Çıktı...
  19 Köyde Şap Alarmı...
  BAŞKAN VEKİLİ ATİLLA TARIK SEMİZ OLDU
  Erdemir saat ücretli işe alım yapacak
  Kdz. Ereğli Belediyesi’nde 6. Halil Posbıyık dönemi resmen başladı...
  Başkan Posbıyık'ın kardeşi kalp krizi geçirdi
  Düzce için sarı alarm!
25 Haziran 2026 Perşembe
  •  
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » HABER ARA
    •  » ARŞİV
    •  » TÜM HABERLER
    •  » VİDEOLU HABERLER
    •  » TÜM MAKALELER
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » GÜNÜN HABERLERİ
  • KDZ.EREĞLİ
  • BÖLGE
  • ANALİZ
  • ÜLKE
  • KUTLAMA
  • YAŞAM
  • VEFAT
  • SPOR
  • ALAPLI
  • ASAYİŞ
Bir ülkede kör, sağır ve dilsiz

Bir ülkede kör, sağır ve dilsiz
05 Haziran 2015 14:52:00

Yazar :

        

Türkiye bir seçime gidiyor. Ve Türkiye'nin bu seçimlerinden önce bu eski yazımı burada paylaşmam kaçınılmaz oldu.

Bir ülkede kör, sağır ve dilsiz...!

Şu güzel ülkemizi, Türkiye'mizi bir odaya benzetirsek;

Üçünü de bir odaya toplamıştı biri, ama kim?

Sağırdı birinin adı, dedi ki: Siz beni duyabiliyorsunuz ama ben sizi duyamam. Nedir bu başımıza gelen. Yukarıdan mı geldi aşağıdan mı, sağdan mı, soldan mı? Kuldan mı geldi, Allah'tan mı? Bu odada ne işimiz var, söyleyin... Ama ben sizi duyamam. Duyamazdı, istese de duyamazdı!

 

Kör olan da dedi ki: Siz beni görüyorsunuz, lakin ben sizi göremem. Bir derde müstahak olduk kesin. Şimdi ben konuşuyorum ama beni bu odada bir duyan var mı bunu bile bilmiyorum... Siz benim halimi görüyorsunuz lakin ben sizi göremem... Göremezdi evet! Yani istese de göremezdi!

 

Dilsiz ikisinin de meramını anlıyordu. Ama konuşamıyordu işte... Meğer konuşamamak ne büyük sıkıntıymış. İçindekileri diyemiyordu işte... O hem görmüştü, hem duymuştu. Keşke hiç olmasa yazabilseydi gördüklerini, duyduklarını... Konuşamıyordu evet! Biraz zorlasa belki de şakır şakır da konuşurdu Allah bilir ya!

 

Sağır biri var bizi dinliyor, görüyor ama ses vermiyor... Dedi.

 

Kör: Biri var biliyorum, hissediyorum. Biri var bizim gibi biri.

 

Dilsiz hiç bir şey diyemedi...

 

O sırada odaya biri daha girdi. Gören, duyan ve konuşabilen biri üstelik... Ama yeni başlıyordu bu yazı. Yeni başlıyordu film!

 

Kimdi bu biliyor musunuz: O meşhur Marko Paşa!

 

İşte bu ülkede bu insan tiplerinden hep var. Bir oda gibi bu ülkemiz. Kimse kendinden başkasını görmüyor, duymuyor. Dili olan da konuşamıyor, yazamıyor!

 

Bir Marko Paşa var halimizden anlarsa anlayacak olan. O da adı üstünde Paşa yani… Kimse kör, sağır, dilsiz olmadan kolay kolay ulaşamıyor ve derdini anlatamıyor. Yani bir derdiniz varsa iyi düşünün.

 

Marko Paşa ne dedi bu kör, sağır ve dilsizlere bilen varsa beri gelsin. Valla bende bilmiyorum. Bilsem yazmayan namerttir…!

 

Bu Marko Paşanın kimse bilmiyor da iktidarın mı elinde kukla, muhalefetin mi elinde kukla olduğunu :))

 

Ya da ülkeyi de bu Marko Paşanın mı yönettiğini!

 

Marko Paşa da mı yok mu, var mı diye düşünmeyin. Var öyle biri... Kör gördü! Sağır duydu! Dilsiz onunla konuştu eminim...

 

Bu ülke de ne Marko Paşa biter, ne dertler biter... Çaresiz kalırsanız ya siz onun ya o sizin kapınızı çalar.

 

 

Allah akıl fikirden ayırmasın. Nereden yönetiliyoruz biz! Bana ANKARA'DAN demeyin. O halde neden her başı sıkılan bu Marko Paşaya gidiyor...!

 

Lütfen haksızsam da Haklısın deyin. Bende de Ego var. Bende ki ego hem onların egosunu döver... Aydınlık bir Türkiye için se bu yazmalar şimdi ülkemiz için 24 saat bir karanlık! Bir dakika ne be! Siz benimle dalga mı geçiyorsunuz!

 

13.06.2013

 

Hemen hemen iki yıl önce yazılan bu yazıyı günümüz de daha iyi idrak edilmeli diye düşünüyorum...

 

    

Bu Yazı Toplam 7307 Defa Okunmuştur
  Yorumlar
Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
Henüz bir yorum yapılmamış
  Diğer Yazıları
  • Ben mi kimim? Peki ya sen kimsin?
    08-04-2015 | 12 : 03 00
  • KDZ. EREĞLİ SEVGİMİZ
    10-03-2015 | 20 : 14 00
  • Bu günkü Ereğli 20 Yıl sonra nasıl olur dersiniz?
    16-03-2015 | 19 : 46 00
  • Bahar Geldi. Yaz Geliyor…
    24-03-2015 | 16 : 47 00
  • Hiç bir şey söyleme, sadece sus ve dinle..
    14-08-2015 | 09 : 08 00
  • Yunus nasıl Yunus oldu!
    01-07-2015 | 12 : 01 00
  • Dostluk ölmez ya!
    29-04-2015 | 09 : 59 00
  • Bir ülkede kör, sağır ve dilsiz
    05-06-2015 | 14 : 52 00
  • Ve ağlıyorum şimdi..
    13-09-2015 | 21 : 42 00
  • Sana bir gün olsun Benim ol demedim mi?
    22-06-2016 | 13 : 04 00
Tüm Yazıları
  Köşe Yazarlarımız
  • Ercan YÜKSEL
    DÜNYADA EN ZOR DİN
  • Necati GÜNAY
    Cengiz Halil ÇİÇEK
  • Fahri Özdemir
    KDZ EREĞLİ ,DE ŞEHİR İÇİ TRAFİK YOĞUN BAKIMDA !...
  • Savaş ÜNLÜ
    21. BARTIN KİTAP FUARI 2017
  • Recep Tufan
    HADİ KÖYÜMÜZE GERİ DÖNELİM.
  • Furkan Aydemir
    HAKSIZ YAKALAMA GÖZALTI VE TUTUKLAMADA TAZMİNAT HAKKI
  Çok Okunan Köşe Yazıları
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY

» Henüz BUGÜN Yazı Görünmüyor

» Henüz BU HAFTA Yazı Görünmüyor

» Henüz BU AY Yazı Görünmüyor
Damar Gazetesi | Kdz.Ereğli Zonguldak Haberleri

© damar67.com

İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
  •   Kdz.Ereğli
  •   Bölge
  •   Analiz
  •   Ülke
  •   Kutlama
  •   Yaşam
  •   Vefat
  •   Spor
  •   Alaplı
  •   Asayiş
  •   Akçakoca
  •   Zonguldak
  •   Yığılca
  •   Yazarlarımız
  •   Haber Ara
  •   Arşiv
  •   Tüm Haberler
  •   Videolu Haberler
  •   Tüm Makaleler
  •   Foto Galeri
  •   Video Galeri
  •   Günün Haberleri