Sağlık Durumu İyi...
  Usta Gazeteciden Sevindiren Haber....
  Günay, Anjiyo Alındı....
  Zonguldak Limanı'nda Yangın Çıktı...
  19 Köyde Şap Alarmı...
  BAŞKAN VEKİLİ ATİLLA TARIK SEMİZ OLDU
  Erdemir saat ücretli işe alım yapacak
  Kdz. Ereğli Belediyesi’nde 6. Halil Posbıyık dönemi resmen başladı...
  Başkan Posbıyık'ın kardeşi kalp krizi geçirdi
  Düzce için sarı alarm!
25 Haziran 2026 Perşembe
  •  
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » HABER ARA
    •  » ARŞİV
    •  » TÜM HABERLER
    •  » VİDEOLU HABERLER
    •  » TÜM MAKALELER
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » GÜNÜN HABERLERİ
  • KDZ.EREĞLİ
  • BÖLGE
  • ANALİZ
  • ÜLKE
  • KUTLAMA
  • YAŞAM
  • VEFAT
  • SPOR
  • ALAPLI
  • ASAYİŞ
DEPREM… BİR’de BÖYLE OKUYUN……

DEPREM… BİR’de BÖYLE OKUYUN……
19 Agustos 2017 13:48:00

Yazar :

        

Suçu doğaya atmak kolay.

Kumdan kale gibi dağılan, aslında bir mezar olduğu o  gün anlaşılan evler... Bu, alçak oldukları su götürmez  deniz kumu müteahhitlerinin  ve diğer yetkililerin işi de değildi. Onlar olsa olsa tetikçiydiler.

Tetikçiler katmanını kazıdığınızda onlarca yıldır iş başına gelip sonra biri diğerini kovan hükümetlerin topluca bir  imar affı koalisyonu  oluşturduğu gerçeği çıkıyordu karşınıza. Lakin suç onlarlada bitmiyordu.

İnsanların beton mezarlara tıkıştırılmasının ardından aynı insanların kentlere yığılması sırıtıyordu. Ucuz emek gücüydüler. Onları çalıştıranlar, onları iskân edenler, ya bu gerçeği hiç düşünmeme suçunu işlemişlerdi, ya da daha kötüsü mezar binaları yaparken de bile isteye kârlarını arttırmışlardı.

Ama biri yapmasa diğeri yapacaktı.

Sağlam, insana yaraşır bina yapacağım diye tutturan daha az kazanacaktı, orada da kalmayacak başkaları tarafından silinecekti piyasadan..Bu sermayenin kanunudur.

Bu gerçekler 1999 depreminden önce de biliniyor ve söyleniyordu.

Ama sermaye düzeninin iki güvencesi vardı.

Bir tanesi;

Acının bu kadar ağırı insanı mücadeleye değil kurtarıcı aramaya, suçu doğaya yıkmaya, felaketin doğaüstü bir varlık tarafından yollandığı inancına iter. Din bir afyondur denir ya, afyon acıyı dindirir bir süreliğine…

İkincisi ise;

 Depremle yaşamaya alışmalıyız  diye ahkam kesen bilim (!) adamları iş başındaydı. Kentleri  bizler ve bizim gibi düşünen insanlar   yeniden planlayıp, bilimin ve insanca yaşam ilkelerinin ışığında yeniden inşa etmeyeceksek, herhalde halktan beklenen ölümü kanıksaması oluyordu!

17 Ağustos 1999’dan sonra haber bültenleri ölü, yaralı ve kayıp sayılarını ilan etti günlerce.

Toplu mezarlara yığıldığı söylenen kayıp insanlarımız nasıl sayılacaktı ki?

Ama daha tuhafı, bir süre sonra kayıplar azaldıkça yükselen ölü sayısı, bir noktadan itibaren kayıplar azalmaya devam ederken düşüşe geçti.

Ölenler dirilmeyeceğine göre ortada bir saçmalık vardı.

Türkiye buna tanıklık edemedi. Acıdan göz gözü görmüyor, kulaklar okunan bültenlerdeki sayıları sayıları beyne iletemiyordu…Çünkü yurttaşların  acısı büyüktü..

Toparlamak gerekirse…..

Deprem bunları ve benzerlerini süpüren bir dalganın ilk kabarışıdır.

Ölü bedenlerden yükselen koku ülkeyi sararken  7.4 yetmedi mi pankartı yaklaşan asıl felaketi haber veriyordu…

Yaklaşan ahlaksızlığı, üstümüze çökecek olan insanın insandan nefretini, karanlığı…

Biz bununda farkına varamadık o günlerde..

Sevgilerimle…

 

Bu Yazı Toplam 24447 Defa Okunmuştur
  Yorumlar
Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
Henüz bir yorum yapılmamış
  Diğer Yazıları
  • TÜRKİYE !! DİZİLERDE YAŞAYAN BİR ÜLKE….
    13-06-2017 | 14 : 34 00
  • TİMSAH….
    26-08-2017 | 11 : 46 00
  • EMPERYALİZM Ve HAVANA’da TÜRK TUTKUSU…….
    25-09-2017 | 01 : 04 00
  • BÜLENT ECEVİT….
    06-06-2017 | 12 : 26 00
  • ÖLÜ ÇOCUKLARLA KONUŞMAK…..
    29-05-2017 | 13 : 04 00
  • AMERİKAN VİZESİNİN ANIMSATTIKLARI ( 2 )
    17-10-2017 | 00 : 20 00
  • TÜRKİYE’de İLGİNÇ ÖLÜM İSATATİSTİKLERİ…
    03-10-2017 | 11 : 43 00
  • DEVRİMCİLİK Ve İŞÇİ SINIFI
    18-09-2017 | 03 : 09 00
  • VALLAHİ BEN YAZMADIM…
    10-09-2017 | 16 : 23 00
  • BİR İLGİNÇ HİKAYE..
    21-06-2017 | 02 : 34 00
  • DEPREM… BİR’de BÖYLE OKUYUN……
    19-08-2017 | 13 : 48 00
  • AMERİKAN VİZESİNİN ANIMSATTIKLARI ( 1 )
    09-10-2017 | 14 : 45 00
Tüm Yazıları
  Köşe Yazarlarımız
  • Ercan YÜKSEL
    DÜNYADA EN ZOR DİN
  • Necati GÜNAY
    Cengiz Halil ÇİÇEK
  • Fahri Özdemir
    KDZ EREĞLİ ,DE ŞEHİR İÇİ TRAFİK YOĞUN BAKIMDA !...
  • Savaş ÜNLÜ
    21. BARTIN KİTAP FUARI 2017
  • Recep Tufan
    HADİ KÖYÜMÜZE GERİ DÖNELİM.
  • Furkan Aydemir
    HAKSIZ YAKALAMA GÖZALTI VE TUTUKLAMADA TAZMİNAT HAKKI
  Çok Okunan Köşe Yazıları
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY

» Henüz BUGÜN Yazı Görünmüyor

» Henüz BU HAFTA Yazı Görünmüyor

» Henüz BU AY Yazı Görünmüyor
Damar Gazetesi | Kdz.Ereğli Zonguldak Haberleri

© damar67.com

İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
  •   Kdz.Ereğli
  •   Bölge
  •   Analiz
  •   Ülke
  •   Kutlama
  •   Yaşam
  •   Vefat
  •   Spor
  •   Alaplı
  •   Asayiş
  •   Akçakoca
  •   Zonguldak
  •   Yığılca
  •   Yazarlarımız
  •   Haber Ara
  •   Arşiv
  •   Tüm Haberler
  •   Videolu Haberler
  •   Tüm Makaleler
  •   Foto Galeri
  •   Video Galeri
  •   Günün Haberleri